Dekkingscontrole

Om te controleren of uw klant op de behandeldatum dekking heeft bij Reaal Dier & Zorg kunt u gebruik maken van onze controle tool. Voer de controle altijd uit op de behandeldatum. Komt uw klant de volgende dag terug voor een vervolgbehandeling? Controleer dan beide data!

Let op: per 1 oktober zijn er 2 nieuwe voorwaarden voor het Direct uitkeren aan de praktijk.

1. Nota’s die de praktijk instuurt om in aanmerking te komen om direct uit te laten keren aan de praktijk, mogen niet ouder zijn dan 6 maanden na de behandeldatum
2. Nota’s die de praktijk instuurt om in aanmerking te komen om direct uit te laten keren aan de praktijk, mogen niet hoger zijn dan € 5.000,-

Nota’s die ouder zijn dan 6 maanden na behandeldatum en / of hoger zijn dan € 5.000,- worden in geen geval door Reaal Dier & Zorg in behandeling genomen. De klant zal deze zelf moeten declareren bij Reaal Dier & Zorg.

Hoe voert u de verplichte dekkingscontrole uit?

1. Vul het polisnummer van de klant in

Vul in dit scherm het polisnummer van uw klant in dat staat op de Reaal Dier & Zorg Klantenpas en klik op ‘Ophalen gegevens’.

 

2a. Er is dekking

Er is dekking, de praktijk kan de nota insturen om direct uit te laten keren aan de praktijk.

Let op: alleen nota’s van € 500 en hoger kunnen door de praktijk ingestuurd worden. Indien de nota lager is dan € 500 dan moet de klant deze zelf aan de praktijk betalen en zelf bij Reaal Dier & Zorg declareren. Nota’s van onder de € 500 die de praktijk indient, worden door Reaal Dier & Zorg NIET in behandeling genomen.

Als er dekking is betekend dit dat de nota gegarandeerd uitgekeerd wordt aan de praktijk. Voor de klant betekent dit niet automatisch dat de nota vergoedt wordt; dit is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Als de klant wil weten wat er vergoedt wordt, dan kan hij contact opnemen met Reaal Dier & Zorg.

 

2b. Er is GEEN dekking

Er is GEEN dekking, de praktijk kan de nota niet indienen.

Ook als de nota € 500 of hoger is, kan deze niet worden ingediend. De klant moet de nota zelf betalen aan de praktijk. Als de klant wil weten waarom er geen dekking is dan kan hij contact opnemen met
Reaal Dier & Zorg. Let op: als de praktijk de nota toch indient, dan zal deze NIET door Reaal Dier & Zorg aan de praktijk uitgekeerd worden.